Haha okeeej ;)

Stannar här en stund till då :p
Nej, men vad vill ni att jag ska skriva om för jag vet att det är några som kollar varje dag ju, inte så många som gör det men ändå, det är kul att ni gör det så kom gärna med förslag på vad jag ska skriva om eller så :p 

Kan berätta att jag red Willy idag igen, han har ju stått hela veckan typ så han var helt sjövild och helt galet glad över att komma ut en stund. Haha, eller en stund, blev väl typ en timma nästan för han var helt crazy. Började med att skritta i hagen, tänkte rida där först men såklart så kom ALLA de andra hästarna och jagade upp honom som in i helvete så han började bocka och hålla på, så bara att hoppa av och gå ut ur hagen och rida ut istället, blev fan arg på Bonni och Humlan där ett tag då dom sprang runt honom och skulle visa sig störst, bäst och vackrast och Willy skulle ju givetvis vara med men fick inte av mig och då tog han ut ALLT det på mig och började bocka som en galning.. Kanske inte roligaste början på ett ridpass nej ;) 
Red i alla fall ut och först så ville han inte ut utan styrde mot en annan del av hagen där han lätt skulle kunna gå rakt igenom stängslet och vara tillbaka i hagen, och hundarna, typ hej-kom-och-hjälp-mig -.- Dock skällde och sprang ju runt som dårar och hela stämningen var bara åt helvete xp Fick i alla fall ut honom på vägen och skrittade mot järnvägen, Willy har fått för sig att vid en skylt jämte vägen mot tågrälsen så ska han skita. Slår aldrig fel! Han har gjort det varenda gång vi gått förbi, och sen försöker han alltid vända efter han har gjort det, men jag har kommit på hur man distraherar honom så han inte vänder ;) 
I alla fall så gick det bra att gå över rälsen idag, han kollar bara lite nuförtiden, och uppför backen vidare mot skogen, men istället för att rida in i skogen så fortsatte jag på grusvägen en bit till och svängde in på en raksträcka gjord av typ sand/gräs som var typ igenväxt och fortsatte där, red in lite inne i skogen över stockar och sånt och han bara trampar på, man blir nästan rädd för tänk så kommer en mosse eller nått mitt i skogen som man inte vet om så trampar han där :s OMG, inte tänka så haha! :O xD

Vände sedan och gick in på en åker där jag tänkte galoppera lite lugnt, men vafan han drog på tre turbosar och körde i 120 samtidigt som han gjorde bocksprång i vartannat steg, och inga små bocksprång heller! x)
Fick stopp på honom iaf och red till en annan åker där jag verkligen red igenom honom och till slut så var han helt genomsvettig, efter mycket bockande, sparkande, stickande och typ försök till att knocka mig så tog nog hans energi slut för han blev helt omvänd, snäll och gjorde precis som man sa. Dock tog det ju ett tag och han var ju genomsvettig efter så nu kan han få vila någon/några dagar till sen kommer jag ju hem nästa vecka så då kommer jag rida varje dag igen och då blir han nog lugnare :) 

Willys ägare var och hälsade på också och hon tyckte att vi passade så bra ihop och sa att det syntes att vi gillade varandra :D Sen sa dom att dom tyckte han såg jättefin ut (y' vilket bara förbättrade allt haha :p Brukar ju inte hänga upp mig på sånna här ridpass så ofta utan typ förtränger det eller skiter i det och tänker det går bättre nästa gång :) Tänkte börja introducera lite Nh-övningar till honom också snart och halsring hoppas jag att jag kan börja rida med om några månader och ska förmodligen börja hoppa lite v. 30 när jag kommit hem från pappa så jag kan lägga ner all tid på honom utan att ha massa tider att passa. 

Oj, blev ett låååångt inlägg. De som läste får väldigt mycket credit! ;) Ni får några bilder från någon random dag med :) 

Puss på bebis <3
Humlan ser lite snygg ut när hon sniffar på Willy :p
Humlan ställer upp sig så fint framför kameran x)
Älsklingen <3
Satte på en signal på mobilen som låter som en häst som galopperar och gnäggar och Willy blev helt förskräckt, typ: Men madde, vart är lessna pållen? :(
Det är vid denna skylten som Willy ALLTID ställer sig och bajsar :p
Random strå :p

Ett annat random strå :)
En random blomma i en dikeskant xp
En bild jag faktist blev nöjd med, careface/carebox/careflag alltså! ;D
En annan bild jag blev ganska nöjd med.. jag tror barnen borde ta fram sina böcker för vi skriver historia här när jag är nöjd med bilder ;)
..
..
:)
Nu får ni inte mer bilder i detta inlägget xp antar att det blev jävligt långt nu x)

Kommentarer
Postat av: Liz

Jätte fina bilder Madde =]

2011-07-16 @ 22:52:04
URL: http://lizhaglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback