Ridningen 7 juli 2011 (Willy)

Red Willyponken på åkern idag igen x) fast jäkla Bella-jä*eln stod och gnäggade och stressade upp Willy så han lyssnade inte alls, gick ganska bra ett tag men så styrde jag upp på vägen där jag galopperade i förrgår och då bara typ stack han xD
Han la i två extraturbos idag och körde typ ponnygalopp mot sig själv haha xD Men som tur var så var han ganska lätt att sakta av!
Red ett varv i trav bara med och jävlar vilken rygg han fick emellanåt! ojoj haha! Red ut sen och då slappnade han av mer och man kunde till och med njuta av naturen utan att vara orolig över att han skulle trava iväg med en. Såg en väldigt udda sak med haha!
Vi kom precis ut ur skogen och gick typ på en väg som går förbi en åker. Där satt tre KORPAR och sen hörde jag nått konstigt som skrämde korparna och då ser jag ett rådjur som står och skäller på dom. För er som inte vet så skäller rådjur :p
I alla fall så flög korparna iväg och rådjuret sprang in i skogen, så vi gick vidare över järnvägen förbi två hstar som stod i en hage på andra sidan järnvägen och sen en liten bit till, där gick vi över några stockar som låg inne i skogen (alltså inte på en väg) och Willy tyckte det var lite konstigt att behöva gå över dom när det gick att gå runt. Han gick dock snällt över. När vi sedan kom till järnvägen igen så såg jag rådjuret gå över vägen till åkern igen där korparna satt. Sen såg jag typ att det började springa och sa för mig själv på skoj typ: Nu kommer det väl börja jaga fåglarna eller nått:p
Tro fan det börjar JAGA korparna haha xD det var en udda syn kan jag ju säga! fåglarna flög iaf upp i ett träd och när rådjuret fick syn på mig och Willy så sprang det in i skogen igen.

När jag red förbi trädet där korparna hade flugit upp så satt det en där uppe med bara ett öga såg det ut som.. och den följde mig med blicken. Sååå äcklig känsla, det kröp i hela mig och helst av allt hade jag velat galoppera i full fart därifrån men Willy är lite öm i hovarna så vill inte be honom trava eller ännu värre galoppera när jag vet att han kan snubbla till av det. 

Som tur var så flög inte fåglarna efter oss men hade den kommit nära så hade jag nog slått till den med spöt eller något så den flög iväg! :o
Och nu ska jag duscha så ha det bäst tills vi hörs igen! ;D<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback