Dags för mig

att rida Willy snart :) Ska bara byta om och gå ut i stallet. Hoppas att han är lugnare idag så jag kanske kan rida utan att han dör av panik. Vi får se hur det blir med allt idag, är han alldeles för stressad så skrittar jag bara honom tills han är lugn och tränar lite Nh-övningar med honom så han känner att han kan lita på mig :) 

Jag vill inte förstöra något genom att rida när han blir rädd för då kanske jag gör fel eller nått så bättre att vänta tills han är lugn ;) Sen om någon/några skulle vilja komma och rida ut med mig någon dag så skulle det vara toppen! :) Speciellt om vi kunde vara tre stycken som red för då kunde alla (Bonni, Humlan och Willy) få motion ;) Fast sätter ju såklart inte upp vem som helst på Bonni. Humlan är ju lite lättare så henne kan de flesta rida så länge de inte är rädda för att hästen bockar :) 

Får se hur det blir med det. Men jag vill som sagt försöka komma ut med en eller två kompisar någon dag så Willy med kommer ut utan att jag behöver oroa mig för att bli avkastad och att han springer hem och blir påkörd eller nått, hehe.
Aja, ciao nu måste jag ut och mata hundarna och rida ;) byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback