forts. på inlägget nedanför ;)

Red ju som sagt Humlan i hagen bakom huset och allt gick som tidigare sagt bra. Humlan var något seg idag och engagerade sig inte riktigt i vad vi gjorde, men försökte så gott hon kunde. Det kan ju inte vara lätt att vara så fet som hon är och koncentrera sig på att bära upp sig o allt!
Tränade på att göra så runda volter som möjligt, och vi fick till en som var någorlunda rund. Tyvärr är inte hagen så stor, men det finns en platt del där man kan göra en liten volt, och "som tur var" så stod våran RUNDA studsmatta precis lagom i mitten så det var bara att försöka följa den så jämnt som möjligt, haha. 

Övade också mycket (eller försökte få henne) på att ta stöd på bettet. För hur mycket jag än gillar att hon kan gå och se fin ut på halvlånga tyglar och inte ha något som helst i munnen så vill jag ändå ha ett stöd i tyglarna, hon blir så "vinglig" annars. Så jag försökte driva och driva och driva hela tiden, men det var inte lätt att driva på henne idag då hon var seg som ett jag vet inte vad!
Som tur var hade jag dresyrspöt och behövde bara vifta till lite grann med det för att hon skulle reagera, behövde inte ens nudda henne med det. Vilket är superbra för jag vill inte behöva nudda hästen med spöt ;) 

Galoppade lite med, bara några steg för att hon skulle få lite framåtbjudning och jävlar va fyrtaktig galopp! Måste typ sett ut som tölt eller nått! :o SÅ FULT! Aja, det kommer ju när hon blir starkare och samma med att hon slår med huvudet, det kommer nog sluta när hon fått mer muskler och mindre fett ;) 

Nej, nu ska jag gå och duscha, någon som vill joina? ;) Nej, skojjar bara xP Sen dags för mig att träffa Rapunzel, Pascal <3, Maximus <3 och Flynn Ryder ;)

I will stand behind and be someone to fall back on...

Ha det BÄST nu tills vi hörs igen ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback