Hmm.. ? ;)

Haha, tror alla fattade vad jag skulle göra idag ;) Iaf för er som inte gjorde det så skulle jag alltså åka o provrida en häst!
En fux, valack, 7 år, stor d-ponny eller kanske någon cm över ponnymåttet den är inte slutmätt så ingen vet, New Forest
Ja, vad ska jag säga då ? :p Jo, jag hoppa upp och fick gå skritta till en hage. Gick bra så långt, har fått höra att han gärna bockade o så, så visst lite nervös var jag, tänk om jag skulle flyga av lix? :s xD
Aja, han skrittade lite, sen bara stannade han. Så jag drev på och då började han skjuta rygg haha, jag var först lite halvt rädd första gången men sen så ba: Jaha, men han flyger inte direkt i luften som Humlan gör när hon skjuter rygg/bockar så det är ingen fara ^^
Fick fram honom och sen skrittade vi tills det började om igen, då fick jag ett spö och sa åt honom att nu går du fram och petade lite på honom med spöt, haha. Dt var verkligen peetaaa för spöt nudda knappt (A)
Men då gick han fram, och efter en stund så började jag trava, och då tyckte han det var lite jobbigt så han stanna och bocka lite till. Fast han är inte elak utan busig och sen testar han också så det var ju inte så farligt. Travade runt lite i hagen, han var lite stel och sen kunde han inte så mycket så han typ ställde sig utåt, han har inte blivit riden på ett tag så han var väldigt pigg!
Men han lugnade ner sig, så fattade galopp och OMG så jäkla skön galopp han har! SHIT POMMES!!! Jag ba: 8O xD
Jättesköna gångarter hade han och fina också så kanske en dressyrponny/häst x)
Efter galoppen så blev han lite stirrig men han var ändå kontrollerbar så det var lite kul :p fick hoppa några språng över ett litet räcke också, första gången så var det typ två travsteg kvar och då hoppade han så hängde inte alls med, men sen gick det bättre :p han kan ju inte taxera (eller vad det heter) så bra, han blev inriden som 5-åring och han är mest skogsriden och riden på volt tydligen så som sagt, inte så utbildad. Kan typ skänkelvikning och lite hjälper :)
Efter att jag var klar så skulle jag ju skritta av och hade då långa tyglar och smackade samt la till skänkeln och då började han bocka igen haha, hade ju låtit honom äta en stund innan jag skulle skritta av också så jag avbröt ju honom mitt i maten ;) Fy skäms på mig! Men sen såg man att han skämdes för han kom med huvudet och la det vid mina fötter och med blicken: Förlåt det var inte meningen :(
Haha, så bebis han e ^^ Men iaf så bestämde vi oss för att jag iaf ska försöka med honom så ska ha honom på prov under sommaren sen om allt funkar mellan oss så får jag ha honom på foder och ha honom på skolan! :D
Men han var jätterolig att rida så det ska nog gå bra! ^^
Haha, tror alla fattade vad jag skulle göra idag ;) Iaf för er som inte gjorde det så skulle jag alltså åka o provrida en häst!
En fux, valack, 7 år, stor d-ponny eller kanske någon cm över ponnymåttet den är inte slutmätt så ingen vet, New Forest
Ja, vad ska jag säga då ? :p Jo, jag hoppa upp och fick gå skritta till en hage. Gick bra så långt, har fått höra att han gärna bockade o så, så visst lite nervös var jag, tänk om jag skulle flyga av lix? :s xD
Aja, han skrittade lite, sen bara stannade han. Så jag drev på och då började han skjuta rygg haha, jag var först lite halvt rädd första gången men sen så ba: Jaha, men han flyger inte direkt i luften som Humlan gör när hon skjuter rygg/bockar så det är ingen fara ^^
Fick fram honom och sen skrittade vi tills det började om igen, då fick jag ett spö och sa åt honom att nu går du fram och petade lite på honom med spöt, haha. Dt var verkligen peetaaa för spöt nudda knappt (A)
Men då gick han fram, och efter en stund så började jag trava, och då tyckte han det var lite jobbigt så han stanna och bocka lite till. Fast han är inte elak utan busig och sen testar han också så det var ju inte så farligt. Travade runt lite i hagen, han var lite stel och sen kunde han inte så mycket så han typ ställde sig utåt, han har inte blivit riden på ett tag så han var väldigt pigg!
Men han lugnade ner sig, så fattade galopp och OMG så jäkla skön galopp han har! SHIT POMMES!!!
Jag ba: 8O xD
Jättesköna gångarter hade han och fina också så kanske en dressyrponny/häst x)
Efter galoppen så blev han lite stirrig men han var ändå kontrollerbar så det var lite kul :p fick hoppa några språng över ett litet räcke också, första gången så var det typ två travsteg kvar och då hoppade han så hängde inte alls med, men sen gick det bättre :p han kan ju inte taxera (eller vad det heter) så bra, han blev inriden som 5-åring och han är mest skogsriden och riden på volt tydligen så som sagt, inte så utbildad. Kan typ skänkelvikning och lite skänkelhjälper o så :)
Efter att jag var klar så skulle jag ju skritta av och hade då långa tyglar och smackade samt la till skänkeln och då började han bocka igen haha, hade ju låtit honom äta en stund innan jag skulle skritta av också så jag avbröt ju honom mitt i maten ;) Fy skäms på mig! Men sen såg man att han skämdes när jag hoppa av för han kom med huvudet och la det vid mina fötter och med blicken: Förlåt det var inte meningen att bocka :(
Haha, så bebis han e ^^ Men iaf så bestämde vi oss för att jag iaf ska försöka med honom så ska ha honom på prov under sommaren sen om allt funkar mellan oss så får jag ha honom på foder och ha honom på skolan! :D
Men han var jätterolig att rida så det ska nog gå bra! ^^
Kommer kanske redan i morgon så då får ni se bilder på mitt nya projekt ;)

Kommentarer
Postat av: Liz

Så kul :D

2011-06-18 @ 14:14:18
URL: http://lizhaglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback