Positiv!

Kände mig inte alls bra idag när jag vaknade. Eller ja, jag vaknade av att jag mådde asilla och hade ont i magen och det gick till och från men jag tror det var från skolmaten igår, den var konstig och såg helt cp ut så jag gissar på det..
Gick i alla fall till skolan men vi hade tydlingen inga lektioner idag så gick in och kollade på halva Troja och halvsov samtidigt till klockan 12. Sen gjorde jag mat och gick ner och hade markarbete med Emelie för Eva. Vi körde mycket lösgörande övningar och Bonni var mycket mjukare i sidorna sen, hon var i och för sig helt annorlunda från igår redan från början. Antar att det var jag som gjorde att vi bråkade igår eftersom jag hade varit på lite halvdåligt humör hela dagen typ, fast ändå inte på något konstigt sätt. Aja, jag reagerade fel och hon visste nog inte hur hon skulle göra för att jag skulle bli glad och hon är ju envis som en åsna, sur osv (märrig) av naturen. Dock har hon ju blivit betydligt mycket gladare de senaste året, det ska inte glömmas bort!

Vi började med att rida på stora volten vid C, försökte få Bonni att ställa igenom och inte bara lägga huvudet på sne, och sen att hon skulle vända också och inte bara böja på halsen så flyter kroppen ut. Det gick ganska bra, sen hämtade Eva fyra koner. Hon ställde dom en bit från stora volten vid C och sen fick vi göra denna övningen i trav:



Vi red på volt, och vid konerna på medellinjen fick vi göra en volt utåt och vid konerna på långsidorna fick vi göra en volt inått. Haha, mina paintskills är inte att leka med! ;) Volterna på bilden är egentligen för små för det var tiometersvolter och vi red på en tjugometersvolt, hehe.. 
I början av denna övningen så drog Bonni upp huvudet vid konerna på medellinjen, men när hon blivit lite mer genomriden och mjuk så slutade hon. Möjligtvis att hon gjorde det någon gång ibland men inte lika mycket. Vi gjorde såklart denna i båda varven och det gick jättebra. 

Efter att vi travat och typ ridit igenom hästarna så fick vi göra denna övningen i galopp:


Jag vet, den ser helt retard ut x) Jag tycker det ser ut som en gubbe med jättestora ögon där konerna på medellinjen är pupillerna och den nedersta ser ut som en mun.. hahahahahhaha!
Tillbaka till ridningen, Bonni var faktist väldigt lugn idag och jag kunde koncentrera mig på vad jag skulle göra istället för att sitta och försöka stanna henne. VÄLDIGT SKÖNT SKA NI VETA! ;D
Denna övningen gick faktist över förväntan och jag är väldigt nöjd, trots att jag och Emelie höll på och rida in i varandra var och varranan volt. Eller ja, Bonni tar lite snabbar steg så hon kom ju ikapp Faxen hela tiden så ja, inte helt bra kanske men ingen blev skadad eller ens nära på egentligen.. hmm. Vad har hänt med min ponny?
Och vad har hänt med Faxen som bara försökte bita Bonni i rumpan EN gång jämfört med dom femton gånger han annars brukar köra på.. hmm.. Det återstå att se ;) 

Jag tror att Emelie var nöjd med och vi kom båda fram till att vi skulle vilja ha Eva i dressyr istället för hon vi har nu. För Eva hjälper verkligen till och försöker lösa problemet. Men jag ska inte klaga. Nu när jag är på bra humör och faktist mår bättre än i morse.. 

Juste, jag kom fram till en sak också, och det är att när jag är sjuk så äter jag mer, kanske för att jag blir så jävla varm eller jättekall. Väldigt olika beroende på varför jag är sjuk då såklart. Nej, nu ska jag faktist packa lite saker så jag blir klar tills på söndag! Ska packa ner massa kläder, böcker osv. Och just nu ser man knappt mitt golv för alla kläder och saker som ligger där (A) I like my floordrobe! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback