Skogsmullar ;)

Idag var jag och Willy riktiga skogsmullar ;) Nu kommer väl halva hästsverige mörda mig för min underbara färgmatchning haha. Brun-röd sadel, grönt schabrak, blå sadelgjord och svart träns med vitt foder och svarta bettskivor ;) Snyggt va? :p
På en fux! ;D
I och för sig ser vi ut så i vanliga fall med då jag inte kännt att det var nödvändigt att matcha bättre när ändå ingen ser :) Ska i alla fall byta till Bonnis träns och i morgon ska jag testa att rida Willyponken på hackamore. Undra hur det kommer gå? 

Idag så red jag i alla fall ut på Willy! Vi red en runda i skogen, kmr inte på vad den heter haha xD men aah den iaf (A) hahaha, bra att jag kommer på namnet ;)
Skrittade i alla fall mest eftersom Willy var lite öm i hovarna så han gick typ nere i diket hela tiden, men på de vägar där det var gräs i mitten så vågade han sig upp och trava lite :) Allt gick jättebra!
Han var lite tittig, såg lite spöken här och där men han gjorde inget utan bara gick på. Vi ett ställe så flög en fågel upp precis jämte honom ur en buske, han ryckte inte ens på huvudet. Vid ett annat ställe gick han in i en gran (?!) för jag kollade bak snabbt och poff så var det en gran där haha xD stackarn :p iofs så var det inte stammen han gick in i utan grenarna så han dog ju inte direkt av det ;) En annan gång såg han utsikten och blev så spänd så han släppte ett lass i gräset, men han märkte inte ens haren som tio meter snett framför honom sprang över vägen fem minuter senare ? :p
Udda men rolig häst det där ;) Får se hur det går med honom nu, jag ska försöka rida ut lite oftare så att hans hovar vänjer sig vid hårdare underlag och så att han kan få springa av sig lite utan hagens gränser :p bäst skulle vart om man hade en åker utan några hål eller liknande så hästen kan snubbla eller nått ;) Då hade jag rejsat gärnet med honom! :D<3
Nej, nu ska jag sova (21.53) :p så jag orkar gå upp i morgon (A) Pusshejj! ;D

Kommentarer
Postat av: Liz

Låter som en snygg outfit ;) Haha, du får ta och visa bild tycker jag ;) Hehe... Men kan du inte lägga upp lite bilder på pollarna någon dag? =)

Kram :D

2011-07-01 @ 12:14:12
URL: http://lizhaglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback