Sköta-hästen-själv-dag..

Satte alarmet på 8 i morse och gick upp och fixade allt i stallet dvs. släppte ut Bonni, mockade, packade hö. Gick sedan in på rummet och gjorde något tror jag.. kommer inte riktigt ihåg. Men gick ner till stallet sen vid 12 igen för att ge Bonni lunch ute i hagen och jag hjälpte Emelie att få ner alla sina saker till dörren eftersom hon skulle hem idag. Följde med Erika ut och gav BonBon mat medans hon släppte ut Dumle. När vi var klara så gick vi upp mot huset, men Emelie hade lite problem med att få in Faxen i hästlastbilen så vi fick hjälpa till med det. Först gick han på med frambenen sen backade han och så höll det på. En gång så slog han upp samtidigt som han gick ut så han slog i nosryggen i kanten på taket och en bit päls/skinn revs av så man såg typ brosket eller vad det var. Han verkade i alla fall inte bry sig så mycket utan gjorde likadant i typ 40 min innan vi fick in honom och då hade vi ändå testat lina, hö, morötter osv.. Jaja, han gick på, det är det viktiga! 

Bestämde mig sedan för att Bonni får vila idag, senast hon vilade var i fredags och hon var jättefin igår på markarbetet så det är bara bra för henne. 

Måste berätta en ganska pinsam sak också!
Jag cyklade till Willys vid typ 20.00 för att köpa lite godis, det är ju trots allt sista helgen här på höglanda under mitt första år på SRG! Aja, allt gick bra tills jag skulle börja cykla efter en åker och då trampade jag snett så jag fick asont i fotleden eller vad det heter och sen väl inne på Willys så typ hackade först datorn i kassan upp sig sen fick jag byta kassa och då funkade inte kortet i den kassan, vilket det typ inte gjorde i den första kassan heller. Så jag fick avbryta och kassörskorna som försökte hjälpa frågar mig:
- Du har inga kontanter?
Jag svarar såklart nej, jag har nästan aldrig några kontanter, jag har mitt kort och det betalar jag med!
Då frågar de:
- Du kan inte ta ut pengar då?
Jag som bara har 15kr kan ju såklart inte det så jag svarar nej. Och då säger dom:
- Då kanske du ska försöka fixa detta någon annanstans.
Så jag sa ja, det finns ju inte så mycket annat att göra. Då sträcker sig en kvinna fram och frågar om det (en chipspåse) var det enda jag skulle ha, jag svarar ja, och då köper hon den åt mig!

Snacka om snälla människor det finns! Jag måste sagt tack typ tio gånger och sen på hemvägen så kom jag på att mitt kort kanske har gått ut, så jag kollar på det och se att det står Good thru: Month/Year 05/11
Alltså så har det gått ut och jag kan inte köpa något förrens vi beställt ett nytt! VÄLDIGT ROLIGT! *ironisk ton*

Ni får lite bilder också från någon random dag, ska försöka ta lite nya någon dag:


Vägen till våran hage vi har bakom huset hemma i byn, dessa bilder är från feb-mars 2011.

Älsklingen <3



Bonni och Humlan i hagen jämte ladugården.



Sötisen :)



SöteHumliis ^^



H :) Nej, nu får ni inga mer bilder idag.. ha det BÄST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback