Sry!

Uppdaterade inte igår eftersom jag var igång från halv nio till typ elva på kvällen utan att sitta vid datorn och då var jag så trött så jag gick och duschade sen gick jag och la mig direkt så jag skrev inget. Idag (eller rättare sagt igår då klockan är 00.47) så hämtade pappa mig och Bonni och skutsade hem oss och alla våra grejjor hem till mamma. Vi kom väl fram vid fyra så jag släppte först ut BonBon i hagen med de andra hästarna, och i hagen med minst gräs. Hon sprang runt och var jätteglad, fast jag tror att hon letade lite efter Ledina också.. Dom var ju ganska tighta om man säger så.. 

Sedan sopa vi och sköljde ut transporten så inge skit låg kvar, det var hö i princip överallt!
Sedan fick Rickard visa mig våra nya kycklingar, och dom var sååååååå söta, så det blir nog lite bilder på dom i morgon, hehe. Släppte ut JoyKid så han fick vara lös sen också och han sprang runt och var sitt glada gamla jag.. men han fick såklart nys om att kycklingar (aka. Chicken Nuggets) existerar och springer till dom och försöker komma in till deras lilla "hönsgård" för att få sig en smakbit. Vilket han turligt nog inte lyckades med!

Hade honom sedan i koppel och tränade lite lydnad med honom, en gång så stack han mot kycklingarna igen, fast jag hade kopplet så jag tog tag i honom och då BET (eller mer nöp) han mig! :o Usch! Det gjorde så ont! Men i ett sånt läge får man INTE låta honom vinna för då kommer han bara bli mer agressiv, tro mig, jag känner min hund (som jag haft i snart 8 år) och han är smart! Vet han om att han "vann" så utnyttjar han det till det yttersta och kommer som sagt bara bli mer agressiv, så ja, jag fick ta tag i honom med andra handen också så han la sig på sidan och visade sig undergiven. Med en terretorisk hanhund utan tillräckligt med stimulans så måste man ha en viss undergivenhet, hunden måste kunna vara lugn trots att man tar tag lite i den, och just nu (eftersom JoyKid är min hund och typ ingen annan än jag gillar honom i familjen) så har han inte fått den stimulans och lydnadsövning som krävs för att han ska känna att han mår 100% bra, men nu under sommaren kommer jag se till att han får det jättebra!

Efter det har jag bara chillat på livet, och ska fortsätta chilla på livet i morgon hela dagen, även när jag tränar Mokkan (JoyKid) och rider BonniPonni !:) 

Nu ska jag sova, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback