True Love Isnt Love At 1st Sight, Its Love At Every Sight

Har bara jobbat och jobbat nu i tre dagar, red Humlan i måndags, hon fick vila igår och idag red jag henne igen. Det har gått jättebra att sätta igång henne och jag hoppas att hon snart går ner i vikt så hon kan sträcka ut lite mer på benen och kan trampa under sig utan att störas utav magen ;)
Haha, stackars häst. Men man kan inte klaga på att hon får för lite mat iaf, får se det på så vis ^^ 

Har märkt att Humlan slår väldigt mycket på huvudet, jag har mina misstankar mot flera saker som tex. HSS, flugor, ticks aso. Men kom fram till att den troligaste anledningen är att hon inte orkar bära upp sig hela tiden och slår därför med huvudet eller så. Vet inte om det stämmer, men jag har inte blivit attackerad av vare sig myggor, knott eller flugor där i hagen där jag rider henne. Och jag brukar dra åt mig som in i Helvete xp eller ah, ibland iaf, men nu har det varit lugnt och idag blåste det så inge flugor eller liknande var i närheten av oss. Sen tror jag inte hon har HSS, verkar för otroligt och ticks har hon aldrig haft innan heller så det uteslöt jag ganska omgående.

Började med att stå i hagen i typ 20 min och försöka övertala Humlan att följa med in i stallet, men gräset och kompisarna lockade visst mycket idag. Fick dock in henne och väl därinne så ryktade jag av henne, kratsade hovar och friserade henne lite, klippte håren som stack ut ur öronen, klippte av lite man där var tränset ligger då jag stör mig sjukt mycket på att manen fastnar osv i nackstycket. Sen klippte jag till manen lite så den inte såg så himla sliten ut. I morgon ska jag klippa av halva manen och hovskägget tänkte jag, då kanske hon ser ut som en häst sen, hehe. 

Bonni har fått vila hela veckan och jag ska nog bara ha henne som skogsmulle framöver då jag tror hennes ben börjar bli allt för slitna för att kunna ridas i samma takt som vi hade på skolan :/ Synd men hon är trots allt 24 år och förtjänar att få leva gott på våra gröna ängar sina sista år i livet! <3
Forts. på nästa inlägg ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback