Willisen :)

Ridnigen på Willy idag gick lika bra som igår! :) Ville bara börja med att säga det ;)
Gjorde lite samma saker fast han var någorlunda lugn från marken idag så jag kunde hoppa upp snabbare än igår vilket är ett stort plus! 

Han var lite stressad från ryggen dock och gnäggade typ varje gång vi red förbi utgången, några gånger så gnäggade han så mycket så hela han (och jag) skakade haha xD Aja, i alla fall så skrittade jag och travade bara precis som igår, men idag skrittade jag mest. I början var det för att så fort han kom fram i trav så drog han på i typ ökad trav.. och tog inte halvhalter eller något. Därför jobbade jag som sagt mycket i skritt, försökte få honom att gå i en jämn form hela tiden istället för att antingen gå jättelågt eller inte alls, gick ganska bra :) Bättre mot slutet i alla fall. 

I traven försökte jag mest få honom att vara lugn så det gick att jobba honom i form där med, men han var lite för stressad först så det tog väl en kvart eller något för honom att inse att det inte hjälper att springa och då började han jobba :)
Han är så rolig att rida för han försöker verkligen! Man märker verkligen när han går i form med för hans rygg höjs så himla mycket så det är nästan omöjligt! x) Aja, jag är glad att Bonnis sadel passade så pass bra på honom som den gjorde för vill inte lämna min lilla älskling i sticket när den är så mjuk och skön (A) Dock så glider den lite, men tror det är pga att han är så rund haha :P När han får lite mer muskler och sådär så kommer den nog ligga ännu bättre, annars får jag la köpa en ny :p

Aja, gjorde mycket övergångar och volter och flytta lite för skänkeln alltså inte skänkelvikning men åt det hållet :p Allt gick faktist bra och när Willy väl jobbar och inte bara travar omkring helt stressad så är han väääldigt skön att sitta på :) Kan till och med sitta ner i traven trots att jag har väldigt svårt för det! :) 

Dagens ridning får i betyg: 7/10 eftersom han var så stressad så sänktes "poängen" men han gick bra sen så (y'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback