Willy ! :D<3

Okej, nu ska jag berätta om när vi hämtade Willy och släppte ihop honom med A (Annabel), B (Bonni) & H (Humlan)^^.

Först så skulle vi åkt och hämtat honom vid 4 så Seida skulle hängt med, men tyvärr så sköts det fram till kl. 19 och precis när vi skulle hämta Willy så kom hennes pappa och hämtade henne.. Så jag och mamma åkte iväg själva för att hämta hem min nya stjärna!

När vi kom hade dom redan tagit ut Willy och satt på honom transportskydd. Så det var bara att börja lasta på. Han ville dock inte lämna gården utan skulle inte alls sätta på en endaste hov på lämmen. Eller hur det nu stavas :S
Han vägrade och gick åt sidan och till slut då så tog vi en lina och då gick han på utan problem. Dock så trampade han sönder sina transportskydd innan han gick på så han fick åka "naken" till våran gård. Det var ägaren som körde hem honom så jag har ingen aning om ifall han var lugn men vad jag förstod när hon berättade så stod han stilla, trots kringelikrångel-vägar. 

Började lasta av och direkt kom tjejerna och undrade vad allt detta buller och bång handlade om, och när dom såg Willy så blev dom helt spralliga och började springa omkring, fast Bonni och Humlan såg man bara huvudena på för gräset precis utanför hagen var så högt. Willy var lika intresserad han och studerade sina nya kompisar på långt håll. 

Ägaren strök på lite hemmagjort flugmedel på honom och sen släppte vi ut honom i hagen, trodde först att han skulle vara lite rädd för hundarna men han märkte dom knappt utan var helt fokuserad på att komma in i hagen och träffa sina nya tjejer ;)

Mamma öppnade och jag knäppte loss grimman och vips så stod alla hästarna i en klump och luktade på Willy och han luktade på dom. Sedan började Bonni med öronen bakåt och "fighten" var igång. I alla fall från hennes sida, Willy brydde sig inte så mycket utan började leta mat och då började springandet, Bonni, Bella och Humlan sprang överallt och ingenstans för att få Willys uppmärksamhet men när han inte brydde sig om dom så visste dom inte vad dom skulle göra eller ta vägen. Lite kul att se måste jag nog säga ^^

Sedan sprang dom och sprang och sprang och sprang och Bonni skyddade Bella heeela tiden men Humlan kunde hon inte bry sig mindre om och Willy tyckte det var jättekul att springa omkring och leka, så han bara sprang runt och hade kul, men sen fick han nog av Bonnis hotande och hotade tillbaka med en spark eller två, dock så blev ingen häst träffad under hela den tiden jag såg på. 

Sen kom stutarna ! Dom ville också vara med och leka, men Willy som aldrig sett en ko innan tyckte ju såklart att dessa konstiga "hästar" var väldigt creepy och försökte hålla sig till tjejerna, haha. När hästarna och stutarna lugnat ner sig så åkte Willys ägare hem igen och jag gick till stallet för att sätta på vattnet då deras badkar i hagen var typ tomt. Då började det såklart ösa ner regn och jag fick gå runt där ute i regnet och fixa. Sedan ställde jag mig vid lösdriften och tog lite kort i skyddet av väggarna och taket. Dom blev inte så bra och det blev inga spring-bilder men ni kommer få två filmer och några bilder på hästarna i hagen! :D

Here you go:




Första filmen på ihopsläppet :)




Andra filmen, bilder kommer i morgon för jag orkar inte fixa det nu :P<3

Kommentarer
Postat av: mollie

åh va fin! men kan du inte ladda upp bilder på honom? snälla (a)

2011-06-20 @ 17:58:36
URL: http://molliiesvaliins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback