Ridningen igår

hade Martina hand om i början. Hon visade hur hon hade jobbat henne i lördags för hon var ju jättefin då, som jag skrev att Martina hade ringt och berättat, och nu fick jag se det själv. Lite tjaffsig var hon, men annars gick hon bra. Galoppen var aslugn! Herre Gud!

Haha, alltså Bonni är fan asful när hon galopperar.. hon galopperar så konstigt ! x) Jag typ dog såklart! Sen skulle jag hoppa upp för Martina var trött och jag travade mycket, ställde igenom henne i båda varven och drev på henne lite så hon inte gick i undertemp som jag är bra på att rida i. Det gick ganska bra, som sagt var hon lite tjaffsig och orkade inte jobba och då tog hon tillfället att försöka öka varenda gång hon drog upp huvudet en aning. Fick rida i Martina-läder med och jag som knappt har någon balans eller starka benmuskler tyckte det var asjobbigt.. och det var typ Martinas dressyrläder! 

När hon väl var någorlunda bra i traven (hon var ju ganska trött då) så fattade jag galopp, började med vänstervarvet som är/var mitt svåra varv. Det är alltid olika och ibland vet jag inte ens själv! I vänstervarvet så skjuter Bonni in bogen och rumpan och springer på snedden istället för att springa "rakt". Så jag hade lite kortare vänstertygel och ställde igenom henne tills hon släppte, och då var hon jättefin! 

I högervarvet som är lite jobbigt också så gick det ganska bra. Detta varvet är jobbigt för jag orkar inte hålla emot (hålla kvar stödet och göra halvhalter) och Bonni galopperar i fyrtakt och springer fortare och fortare, men jag kämpade och det gick ganska bra även där.

Jag skulle säga att dagens ridpass var lyckat! Trots att Bonni inte ville eller orkade jobba från mitten till slutet av ridpasset så försökte hon i alla fall. Och jag kände STOR skillnad! Jag vet att Martina filmade med sin iPhone men vet ärligt talat inte om jag vill ha den, haha. Det är bara i traven men jag ser förjävlig ut.. Så den får ni inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback